Lättnad - momswayofliving.blogg.se

momswayofliving.blogg.se

Lättnad

Publicerad 2015-01-21 12:54:38 i Allmänt,

Min minsta prins blir 1 månad idag! Herregud vad tiden går, 1 månad sen vi låg på förlossningen och kämpade...
Idag var ett läkarbesök på bvc planerat. Jag har varit nervös i typ 2 veckor för detta, orolig för att de ska hitta blåsljud på hjärtat eller nått. Som sagt jag är ju orolig för allt.
 
Sist vägde han 4310 gram och var 54 cm lång, idag vägde han 4820 gram och var 55 cm lång. 510 gram plus på 1 vecka! Snart 5 kg.
Och läkarkontrollen gick bra, gud vad skönt. Nu kan jag slappna av lite. Snö har det kommit inatt och det snöar än så tanken är att ta med barnen ut och leka i snön medans pappa jobbar kväll. Liam får såklart ligga i vagnen medans Leon och jag leker.
 
För omväxling skull så lägger jag upp en bild på mig själv och inte på barnen, visserligen så kom Liam med iaf i bakgrunden haha. Bilden togs för typ 2 veckor sen. Känner mig ofräsh precis hela tiden. Svettas när jag ammar och när jag sover, vill inte använda parfym för ofta då det tydligen kan va så att bebis inte känner igen mammas doft. Så för att fräsha upp mig så har jag beställt lite nytt till mig själv, borde få paketet idag!

Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2015-01-21 16:14:54

Snygg du är! Jag svettas också massor när jag ammar, känner sig så sunkig :(

Svar: Man tackar ;) Ja usch! Kan inte minnas att jag svettades när jag ammade Leon :S
momswayofliving.blogg.se

Postat av: jenny

Publicerad 2015-01-26 11:01:41

Jag brukar spraya lite parfym på ryggen ist för att känna mig lite frächare. Så slipper barnet ligga med näsan i parfymstank :)

Svar: Smart! De har jag inte ens tänkt på! Tack för tipset :)
momswayofliving.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela