Hur gör ni nyblivna föräldrar? - momswayofliving.blogg.se

momswayofliving.blogg.se

Hur gör ni nyblivna föräldrar?

Publicerad 2015-01-22 14:38:43 i Allmänt,

Usch och fy vad trött man blir på alla dessa sjukdomar som härjar precis överallt, man går ju inte säkert någonstans. Detta är 3e veckan som magsjukan går på Leons dagis avdelning, när ska det sluta?
Leon får såklart inte gå till dagis för vi vill inte riskera att han blir smittad och sen smittar oss.
 
Som frukallstrom.blogspot.se skrev i sin blogg, föräldrar! Ha era barn hemma 48 timmar efter sista symtomet så slipper det gå runt och runt. Jag själv är alltid jätte noga med sånt, även fast vi har jobb. Ja hellre vara hemma och vabba ist för att riskera att smitta vidare och sen kanske få det igen...
Jag blir tokig. Jag hade inte haft magsjukan på 12 år innan Leon föddes, men så fort han började på dagis har vi haft det 2 ggr/år minst.
 
Just det, inlägget skulle handla lite om hur nyblivna föräldrar gör med besök första tiden?
Speciellt nu när det går så mycket sjukdomar. Jag tar för givet att man inte kommer på besök om man själv är sjuk eller umgås med sjuka folk. Tyvärr verkar ju inte folk tänka som jag, så vi har fått "förhöra" dem som ska komma till oss för att kolla så dem själva inte är sjuka eller någon i familjen, ja då brukar det komma fram att det faktiskt är någon som varit sjuk. Hur tänker folk egentligen? En liten bebis som blir smittad kan bli så mycket sjukare än vad större barn/vuxna blir. För övrigt så skulle vi haft besök idag men det ställdes in (anledningen ovan) så Leon, jag och Liam åkte till Maxi för att köpa lite fika.
 
När vi kom hem var vi ute och gjorde en snögubbe och åkte lite pulka i trädgården. Leon var riktigt nöjd med sin snögubbe, gjorde ju en igår också men den var trasig 1 timma senare? Sen har vi fixat och spelat spel. Försöker hitta på lite sånt när man inte kan gå på dagis!
 
Byxorna han har på sig skulle jag bara köpa (när jag va gravid) kom på igår att just det, de byxorna köpte jag ju. Tur att jag kom på det då för nu sitter dem perfekt, skulle va tråkigt om han inte hunnit använda dem!
 
Leon är jättenöjd över sina nya kläder haha riktig Cooling!
Nu ska jag umgås med barnen.

Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2015-01-23 16:34:02

Jag är ganska hård mot besök, även om det gått 48 tim efter magsjuka så får de inte komma inom det närmaste i alla fall, och ingen förkyld eller hosta. Så ibland blir vi ganska ensam :) Men jag pallar inte att ha hela familjen sjuk, för oftast så blir ju alla sjuk förr eller senare. Och de flesta vi känner har barn så de enda vi träffar när magsjukan härjar som mest är min mamma!

Svar: Ja när de kommer till magsjuka så är vi stenhårda. Känns ju bara så tråkigt att man ens ska behöva "förhöra" folk innan de ska komma. Kan säga att vi oxå är rätt ensamma just nu, men idag ska va till mina föräldrar men dem vet hur hård jag är så de är friska :)
momswayofliving.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela