Gravidlista - momswayofliving.blogg.se

momswayofliving.blogg.se

Gravidlista

Publicerad 2014-07-21 07:40:38 i Allmänt,

Namn : Ellinor
Ålder : Precis fyllt 24 den 17e juli
Graviditetsvecka : 20 (19+0)
BF : 14 December 2014
Graviditetssymptom : Utebliven mens
Positivt gravtest : 15 April på min förstfödda sons födelsedag <3
Reaktion : Förvånad, chockad och lite panikartat haha, men sen efter ca 1 timma överlycklig
Berättade för : Alexander min pojkvän, på telefon ?! Gjorde testet kl 6 på morgonen och var säker på att jag skulle få ett negativt test då vi inte direkt försökt bli gravida, så när jag fick plusset fick jag lite panik och tog mig en springrunda för att samla tankarna, då ringer min sambo och frågar vart jag va. Ja då berättade jag, inte som jag planerat kanske men äsch... Berätta för mina föräldrar och 2 kompisar ganska tidigt. Har fortfarande inte gått ut med det för allmänheten.
Deras reaktion : Alex blev lika chockad som jag, men även han superglad. Mamma och pappa överlyckliga och Leon min son förstod nog inte riktigt i början, han börjar förstå nu när magen växer. Kompisar blev såklart glada och avis!
Hur jag mådde i början : Illamående, fick spy typ varje dag, konstigt humör, ömma bröst så IN I!
Foglossningen har börjat komma lite smått nu, första graviditeten kom den i v.13.
Första UL : I vecka 13 och vi var nervösa! var rädda att de inte skulle vara nån bebis i magen.
allt såg bra ut! Sjuka är att denna lista jag skriver nu skrev jag när jag var gravid med Leon 2009 och mycket av det som stod då står kvar i min nya lista.
Andra UL : I vecka 19, då var jag orolig för att något skulle vara fel, men allt såg jättebra ut då också!
Förändrad aptit : I början mådde jag bara illa så var knappt sugen på nått. Sen när de gick över ville jag bara ha  choklad och sånt där onyttigt. Varit vegetarian i 10 år och under denna graviditet har jag fått avsmak av nästan all typ av halvfabrikat veg.
Första babyplagget/saken : Fick en bok av Alexander att skriva i, en ganska rolig gravidbok faktiskt. En bok med humor som heter "Med barn". Sen har jag ju köpt en vagga som jag köpte för evigheter sen bara för jag såg den på second hand, visste att den skulle bli såld om jag inte köpte den direkt.
Bebisens rörelser : Tror jag kände bebisens första rörelser i v.16 när jag låg i badkaret och badade. Nu känner jag bebisen varje dag, speciellt när jag ligger på rygg.
Kön på bebisen : Vet vi inte och kommer inte ta reda på det. Ska ta det som en överraskning! Behövde inte ens ändra på detta svar för att jag hade samma svar på graviditet nr.1.
Babynames: Har både tjej och killnamn, men kommer inte skriva om det. Inte första gången isf som någon skulle ta namnet :(
Kroppens förändringar : Större mage såklart, brösten likaså även fast jag redan hade D-kupa. Sen inte så mkt mer faktiskt. Än så länge.
Viktuppgång : 1.5 kg sammanlagt, sist jag vägde mig och det var på mvc i fredags.
Träning : Cyklar till jobbet ibland, kör innebandy en dag i veckan, träning på gym med klienter och mycket promenader.
Mer kisseri : Kissar väldigt ofta i vanliga fall men nu lite oftare, plus att jag tycker det är jobbigare och svårare att hålla mig nu när jag är gravid. Orkar liksom inte gå och vara kissnödig så då går jag hellre på toan.

Kommentarer

Postat av: Gravidresan

Publicerad 2014-07-21 20:00:16

Rolig läsning :) nu fick man lite mer känsla för vem du är :)

Postat av: Matilda

Publicerad 2014-07-24 17:53:33

Hah, guuud så kul! Jag känner igen mig såå mycket :) Jag har bf den 13 december ^^

Svar: Jaså? kul! Har du ingen blogg? Blev nyfiken nu haha!
momswayofliving.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela